ORGANIZACJA ROKU SZKOLNEGO 2023/2024:

 

Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. od 6.30 do 16.30

 

W bieżącym roku szkolnym działa pięć oddziałów:

-  Myszki  -  3 latki –  Monika Tasiemska / Anna Fikert

-  Koguciki  -  4- 5 latki –  Dorota Milczyńska / Iwona Kuraszkiewicz

-  Kotki  -  5 latki –  Beata Jankowska / Iwona Kuraszkiewicz / Danuta Skrzypczak 

-  Pajace  -  6 latki – Lucyna Bałut / Katarzyna Jurga

-  Zajączki  -  6 latki -  Joanna Dobraś / Agnieszka Szumnarska

 

RYTM DNIA 

dla dzieci młodszych (3 i 4 letnich)

  6.30– 8.00        Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań, służące realizacji pomysłów dzieci. Wybrane formy aktywności: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, dydaktyczne, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, zabawy integrujące grupę. Oglądanie książek, albumĂłw, czasopism dziecięcych. Rozmowy indywidualne z dziećmi.

  8.00 – 8.30       Ćwiczenia poranne i zabawy rytmiczne.  Czynności higieniczno - samoobsługowe.

  8.30 – 9.00       Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spoĹźywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyĹźurnych, mycie zębĂłw, uczenie dzieci samodzielności.

  9.00 – 9.30       Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne prowadzone z całą grupą, będące  realizacją treści programowych. Rozwijanie róşnorodnych aktywności dziecięcych: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej -  w formach dostosowanych do potrzeb i moĹźliwości dziecka, w róşnych środowiskach.

  9.30 – 10.00     Zabawy swobodne wg. zainteresowań dzieci.

10.00 – 11.15     Zabawy ruchowe na powietrzu, spacery, wycieczki. W razie niesprzyjającej aury – gry i zabawy  w sali. Zabawy swobodne i organizowane przez nauczyciela z całą grupą lub w małych zespołach. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, na przedszkolnym placu zabaw i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Czynności samoobsługowe w szatni, wdraĹźanie do samodzielności.

11.15 – 11.30     Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku.

11.30--12.00       Obiad – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spoĹźywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, zachowania prawidłowej pozycji przy stole itp.

12.00–13.45       W grupie „Myszki” odpoczynek na leĹźakach, bajkoterapia. W grupie „Koguciki” relaks na dywanie. Bajkoterapia. Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności,  zabawy rytmiczne, zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci. Praca indywidualna z dziećmi. Pobyt na świeĹźym powietrzu.

13.45 – 14.10     Czynności higieniczno – samoobsługowe. Podwieczorek.

14.10 – 16.30     Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Zabawy dydaktyczne, muzyczno – ruchowe,  zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw. Praca indywidualna. Rozchodzenie się dzieci do domĂłw.

 

dla dzieci starszych (5 -6 letnich)

  6.30– 8.00        Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań, służące realizacji pomysłów dzieci. Wybrane formy aktywności: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, dydaktyczne, plastyczne, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogĂłlnorozwojowe, słuchanie czytanych utworĂłw literatury dziecięcej, gry z regułami. Oglądanie książek, albumĂłw, czasopism dziecięcych. Praca indywidualna z dziećmi.

  8.00 – 8.30       Ćwiczenia poranne i zabawy rytmiczne.  Czynności higieniczno - samoobsługowe.

  8.30 – 9.00       Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spoĹźywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyĹźurnych, mycie zębĂłw, uczenie dzieci samodzielności.

  9.00 – 10.00     Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne prowadzone z całą grupą, będące  realizacją treści programowych. Rozwijanie róşnorodnych aktywności dziecięcych: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej -  w formach dostosowanych do potrzeb i moĹźliwości dziecka, w róşnych środowiskach.

10.00 – 11.15     Zabawy ruchowe na powietrzu, spacery, wycieczki. W razie niesprzyjającej aury – gry i zabawy  w sali. Zabawy swobodne i organizowane przez nauczyciela z całą grupą lub w małych zespołach. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Czynności samoobsługowe w szatni, wdraĹźanie do samodzielności.

11.15 – 11.30     Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku.

11.30--12.00       Obiad – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spoĹźywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, zachowania prawidłowej pozycji przy stole itp.

12.00–13.45       Relaks na dywanie, wyciszenie organizmu. Bajkoterapia. Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności, zabawy rytmiczne, dydaktyczne, zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci. Pobyt na świeĹźym powietrzu.

13.45 – 14.10     Czynności higieniczno – samoobsługowe. Podwieczorek.

14.10 – 16.30     Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw. Praca indywidualna. Rozchodzenie się dzieci do domĂłw.

 

ZASADY PRZYPROWADZANIA DZIECI DO PRZEDSZKOLA:

Dzieci zapisane do oddziału 10 godzinnego należy przyprowadzać od godz. 6.30 do 8.10 i oddać pod opiekę pracowników przedszkola.
 

ODBIERANIE DZIECI Z PRZEDSZKOLA:

Dzieci z przedszkola odbierają rodzice lub osoby pisemnie upoważnione przez rodziców.

Dzieci zapisane na 3 posiłki dziennie - odbiór dzieci od godziny 14.00 - 16.30.

PROSIMY O PRZESTRZEGANIE WYZNACZONYCH GODZIN PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI.