ORGANIZACJA ROKU SZKOLNEGO 2023/2024:
Przedszkole czynne jest od poniedziaĹku do piÄ tku w godz. od 6.30 do 16.30
W bieĹźÄ cym roku szkolnym dziaĹa piÄÄ oddziaĹĂłw:
- Myszki - 3 latki â Monika Tasiemska / Anna Fikert
- Koguciki - 4- 5 latki â Dorota MilczyĹska / Iwona Kuraszkiewicz
- Kotki - 5 latki â Beata Jankowska / Iwona Kuraszkiewicz / Danuta Skrzypczak
- Pajace - 6 latki â Lucyna BaĹut / Katarzyna Jurga
- ZajÄ czki - 6 latki - Joanna DobraĹ / Agnieszka Szumnarska
RYTM DNIA
dla dzieci mĹodszych (3 i 4 letnich)
6.30â 8.00 Schodzenie siÄ dzieci. Zabawy dowolne wedĹug zainteresowaĹ, sĹuĹźÄ ce realizacji pomysĹĂłw dzieci. Wybrane formy aktywnoĹci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, dydaktyczne, Äwiczenia ortofoniczne, oddechowe, sĹuchowe, zabawy integrujÄ ce grupÄ. OglÄ danie ksiÄ Ĺźek, albumĂłw, czasopism dzieciÄcych. Rozmowy indywidualne z dzieÄmi.
8.00 â 8.30 Äwiczenia poranne i zabawy rytmiczne. CzynnoĹci higieniczno - samoobsĹugowe.
8.30 â 9.00 Ĺniadanie â przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spoĹźywania posiĹku, Äwiczenie umiejÄtnoĹci posĹugiwania siÄ sztuÄcami, praca dyĹźurnych, mycie zÄbĂłw, uczenie dzieci samodzielnoĹci.
9.00 â 9.30 ZajÄcia wychowawczo - dydaktyczne prowadzone z caĹÄ grupÄ , bÄdÄ ce realizacjÄ treĹci programowych. Rozwijanie róşnorodnych aktywnoĹci dzieciÄcych: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, jÄzykowej, matematycznej, spoĹecznej, przyrodniczej - w formach dostosowanych do potrzeb i moĹźliwoĹci dziecka, w róşnych Ĺrodowiskach.
9.30 â 10.00 Zabawy swobodne wg. zainteresowaĹ dzieci.
10.00 â 11.15 Zabawy ruchowe na powietrzu, spacery, wycieczki. W razie niesprzyjajÄ cej aury â gry i zabawy w sali. Zabawy swobodne i organizowane przez nauczyciela z caĹÄ grupÄ lub w maĹych zespoĹach. Uczenie zasad postÄpowania warunkujÄ cych bezpieczeĹstwo dziecka w budynku, na przedszkolnym placu zabaw i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistoĹci przyrodniczej. CzynnoĹci samoobsĹugowe w szatni, wdraĹźanie do samodzielnoĹci.
11.15 â 11.30 CzynnoĹci higieniczno â samoobsĹugowe, przygotowanie do posiĹku.
11.30--12.00 Obiad â przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spoĹźywania posiĹku, Äwiczenie umiejÄtnoĹci posĹugiwania siÄ sztuÄcami, zachowania prawidĹowej pozycji przy stole itp.
12.00â13.45 W grupie âMyszkiâ odpoczynek na leĹźakach, bajkoterapia. W grupie âKogucikiâ relaks na dywanie. Bajkoterapia. Organizowanie sytuacji sprzyjajÄ cych dzieciÄcej aktywnoĹci, zabawy rytmiczne, zabawy dowolne wynikajÄ ce z zainteresowaĹ i pomysĹĂłw dzieci. Praca indywidualna z dzieÄmi. Pobyt na ĹwieĹźym powietrzu.
13.45 â 14.10 CzynnoĹci higieniczno â samoobsĹugowe. Podwieczorek.
14.10 â 16.30 Tworzenie sytuacji rozwijajÄ cych indywidualne zdolnoĹci i zainteresowania dzieci. Zabawy dydaktyczne, muzyczno â ruchowe, zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw. Praca indywidualna. Rozchodzenie siÄ dzieci do domĂłw.
dla dzieci starszych (5 -6 letnich)
6.30â 8.00 Schodzenie siÄ dzieci. Zabawy dowolne wedĹug zainteresowaĹ, sĹuĹźÄ ce realizacji pomysĹĂłw dzieci. Wybrane formy aktywnoĹci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, dydaktyczne, plastyczne, Äwiczenia ortofoniczne, oddechowe, sĹuchowe, zabawy integrujÄ ce grupÄ, Äwiczenia ogĂłlnorozwojowe, sĹuchanie czytanych utworĂłw literatury dzieciÄcej, gry z reguĹami. OglÄ danie ksiÄ Ĺźek, albumĂłw, czasopism dzieciÄcych. Praca indywidualna z dzieÄmi.
8.00 â 8.30 Äwiczenia poranne i zabawy rytmiczne. CzynnoĹci higieniczno - samoobsĹugowe.
8.30 â 9.00 Ĺniadanie â przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spoĹźywania posiĹku, Äwiczenie umiejÄtnoĹci posĹugiwania siÄ sztuÄcami, praca dyĹźurnych, mycie zÄbĂłw, uczenie dzieci samodzielnoĹci.
9.00 â 10.00 ZajÄcia wychowawczo - dydaktyczne prowadzone z caĹÄ grupÄ , bÄdÄ ce realizacjÄ treĹci programowych. Rozwijanie róşnorodnych aktywnoĹci dzieciÄcych: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, jÄzykowej, matematycznej, spoĹecznej, przyrodniczej - w formach dostosowanych do potrzeb i moĹźliwoĹci dziecka, w róşnych Ĺrodowiskach.
10.00 â 11.15 Zabawy ruchowe na powietrzu, spacery, wycieczki. W razie niesprzyjajÄ cej aury â gry i zabawy w sali. Zabawy swobodne i organizowane przez nauczyciela z caĹÄ grupÄ lub w maĹych zespoĹach. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistoĹci przyrodniczej. CzynnoĹci samoobsĹugowe w szatni, wdraĹźanie do samodzielnoĹci.
11.15 â 11.30 CzynnoĹci higieniczno â samoobsĹugowe, przygotowanie do posiĹku.
11.30--12.00 Obiad â przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spoĹźywania posiĹku, Äwiczenie umiejÄtnoĹci posĹugiwania siÄ sztuÄcami, zachowania prawidĹowej pozycji przy stole itp.
12.00â13.45 Relaks na dywanie, wyciszenie organizmu. Bajkoterapia. Organizowanie sytuacji sprzyjajÄ cych dzieciÄcej aktywnoĹci, zabawy rytmiczne, dydaktyczne, zabawy dowolne wynikajÄ ce z zainteresowaĹ i pomysĹĂłw dzieci. Pobyt na ĹwieĹźym powietrzu.
13.45 â 14.10 CzynnoĹci higieniczno â samoobsĹugowe. Podwieczorek.
14.10 â 16.30 Tworzenie sytuacji rozwijajÄ cych indywidualne zdolnoĹci i zainteresowania dzieci. Zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw. Praca indywidualna. Rozchodzenie siÄ dzieci do domĂłw.
ZASADY PRZYPROWADZANIA DZIECI DO PRZEDSZKOLA:
Dzieci zapisane do oddziaĹu 10 godzinnego naleĹźy przyprowadzaÄ od godz. 6.30 do 8.10 i oddaÄ pod opiekÄ pracownikĂłw przedszkola.ODBIERANIE DZIECI Z PRZEDSZKOLA:
Dzieci z przedszkola odbierajÄ rodzice lub osoby pisemnie upowaĹźnione przez rodzicĂłw.Dzieci zapisane na 3 posiĹki dziennie - odbiĂłr dzieci od godziny 14.00 - 16.30.
PROSIMY O PRZESTRZEGANIE WYZNACZONYCH GODZIN PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI.