Koncepcja funkcjonowania i rozwoju

,,Powiedz dziecku, że jest dobre, że umie, że potrafi”

Janusz Korczak

Misja przedszkola

Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, wychowanie i edukację w atmosferze radości, akceptacji i bezpieczeństwa. Rozpoznaje potencjał każdego dziecka, rozwija indywidualne możliwości i zainteresowania, zaspakaja potrzeby oraz otacza opieką i wsparciem dzieci
o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Przedszkole tworzy inspirujące środowisko edukacyjne, odpowiednie dla wszystkich dzieci uczestniczących w procesie wspomagania rozwoju i edukacji. Promujemy zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie. Gwarantujemy dobre przygotowanie do nauki w szkole. Kadra pedagogiczna wspiera działania wychowawcze rodziców i pełni wobec nich funkcję doradczą.

Wizja przedszkola

Głównym celem mojego działania będzie dążenie do tego, aby placówka była miejscem, które jest dopełnieniem domu rodzinnego Przedszkole powinno:

  • zapewnić opiekę, wychowywać w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,
  • budować poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, uczyć patriotyzmu,
  • pobudzać rozwój i inwencję twórczą dzieci poprzez możliwość samorealizacji aktywnego odkrywania swoich możliwości,
  • dostosować zajęcia dydaktyczne do twórczego działania swoich podopiecznych,
  • przygotowywać do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z niepowodzeniami,
  • udzielić dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • ściśle współpracować z rodzicami,
  • promować zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie,
  • uczyć od wczesnego dzieciństwa wzajemnej tolerancji, życzliwości i zrozumienia,
  • umożliwić osiągnięcie gotowości szkolnej

Jako dyrektor będę:

  • umiejętnie wykorzystywać potencjał i inwencje swoich pracowników, inspirować ich  
     i mobilizować do samorozwoju,
  • inicjować działania zmierzające do integracji placówki ze środowiskiem oraz promocji prowadzonych w przedszkolu działań,
  • dbać o odpowiednią atmosferę w pracy,
  • promować efektywne formy samodoskonalenia nauczycieli,
  • służyć swoim doświadczeniem, wsparciem i radą mniej doświadczonym nauczycielom, ale także motywować tych pracowników z długoletnim stażem.

Charakterystyka przedszkola

Przedszkole mieści się na osiedlu Jagiellońskim, jednym z pierwszych osiedli Kościana. Funkcjonuje w nim 5 oddziałów. Budynek dwukondygnacyjny stanowi jeden z segmentów Szkoły Podstawowej nr 3. Teren wokół przedszkola jest spokojny i bezpieczny, odległy od hałasu miejskiego. Na parterze znajduje się szatnia przeznaczona dla wszystkich dzieci przedszkolnych. Z szatni prowadzi korytarz łączący przedszkole z kuchnią szkolną (przedszkole nie posiada własnej kuchni). Na tym samym poziomie są: pomieszczenie dla pracowników obsługi, dwie sale dziecięce z łazienkami. Z sal prowadzą bezpośrednie wyjścia na tarasy i dalej do ogrodu przedszkolnego. Na parterze znajdują się też: magazyn na leżaki, łazienka dla personelu, kancelaria dyrektora, z której bezpośrednio można wejść do sali rytmiki należącej do szkoły a także pomieszczenie na pomoce dla nauczycieli. Możliwość korzystania okazjonalnego z sali rytmiki pozwala na prowadzenie ważniejszych uroczystości oraz imprez integracyjnych czy też zawodów sportowych dla dzieci. Na pierwszym piętrze są trzy sale dziecięce. Przy każdej sali znajduje się łazienka oraz magazyn sprzętu i pomocy dydaktycznych. Sale przedszkolne są przestronne, funkcjonalne, kolorowe, przytulne i bezpiecznie urządzone. Na piętrze znajduje się również: gabinet, w którym odbywają się zajęcia logopedyczne, terapia pedagogiczna, toaleta dla personelu, magazyn pomocy dydaktycznych, zmywalnia naczyń. Placówka jest dobrze wyposażone w pomoce, które pozwalają na realizację założeń koncepcji, przyjętych programów i projektów edukacyjnych, w tym w tablicę multimedialną. W ostatnim czasie dokonano wymiany mebli w dwóch salach. Na zapleczu znajduje się duży ogród przedszkolny dla dzieci, z możliwością zjeżdżania na sankach zimą, ogrodzony plac zabaw z urządzeniami, huśtawkami, 4 piaskownice. Aleja
z drzew przy tarasie pozwala na zabawy latem w zacienionym od słońca miejscu, z możliwością jazdy na hulajnogach. W czasie pobytu dzieci w ogrodzie przedszkolnym wynoszony jest na zewnątrz dodatkowy sprzęt. Ogrodnik dba o tereny zieleni.

Proponowane zmiany odnośnie bazy przedszkolnej:
  • remont szatni
  • zaadaptowanie pomieszczenia gospodarczego na potrzeby gabinetu psychologa
    i terapii pedagogicznej;
  • doposażenie placu zabaw o dodatkowe elementy i ławeczki;
  • utworzenie na terenie ogrodu przedszkolnego mini ścieżki sensorycznej;
  • stałe wzbogacanie wyposażenia oddziałów w zabawki i pomoce dydaktyczne stwarzające warunki do eksperymentowania, doświadczania i zdobywania wiedzy;
  • zakup dywanu interaktywnego, tablicy multimedialnej;
  • zakup wyposażenia kącików recyklingu np.: zgniatarek do butelek;
  • przeprowadzanie bieżących oraz niezbędnych remontów i napraw;
  • doposażenie gabinetu specjalistycznego w pomoce dydaktyczne umożliwiające skuteczną terapię dzieci;
  • sukcesywne dokonywanie nasadzenia drzew liściastych, krzewów

Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci

Przedszkole realizuje programy wychowania przedszkolnego zawierające podstawę programową oraz programy dodatkowe zapewniające dzieciom aktywność poznawczą i twórczą oraz planowy proces wychowawczy. Proces wspomagania rozwoju i edukacji dziecka zmierza do osiągania przez nie gotowości do podjęcia nauki w szkole. Przedszkole bada tę gotowość i w zależności od wyników prowadzi zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka. Przedszkole cieszy się dobrą opinią wśród rodziców, wobec których pełni rolę wspomagającą i integrującą działania wychowawcze. Prowadzi nieodpłatną działalność wychowawczo – dydaktyczną w wymiarze 5 godzin dziennie, pozostały czas przebywania dzieci w placówce jest odpłatny a wysokość regulują odrębne przepisy. Przedszkole zatrudnia kadrę pedagogiczną posiadającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne w zakresie wychowania przedszkolnego oraz psychologa, pedagoga specjalnego, logopedę. Dyrektor, nauczyciele i specjaliści systematycznie doskonalą swoje kompetencje odpowiednio do potrzeb placówki. Wszyscy pracownicy przedszkola dostrzegają znaczenie edukacji przedszkolnej i jej efektywności w indywidualnym rozwoju dziecka. Oddany swojej pracy personel administracyjny i obsługowy angażuje się w różne prace na rzecz rozwoju placówki. Przedszkole wspiera indywidualny potencjał rozwojowy każdego dziecka, rozwija predyspozycje i talenty, udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pomoc ta udzielana jest w toku bieżącej pracy przez nauczycieli i specjalistów. Przedszkole zapewnia następujące formy pomocy:

  • terapia logopedyczna
  • terapia pedagogiczna
  • opieka psychologa i pedagoga specjalnego

Przedszkole realizuje opinie i orzeczenia wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.

Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka, oceniają dynamikę zmian, ustalają i wdrażają indywidualne wnioski. Ważnym aspektem pracy nauczycieli jest wdrażanie dzieci do troski o własne bezpieczeństwo i zdrowie oraz aktywności ruchowej i poznawczej w naturalnym otoczeniu przyrodniczym, tworzenie warunków do rozwoju kreatywności dziecka na różnych płaszczyznach jego aktywności. Przedszkole podejmuje działania na rzecz kształtowania poczucia wartości własnej dziecka, dostrzegania swoich mocnych stron i zachęca do pokonywania trudności i ograniczeń. Katalog wartości poznawanych przez dzieci w przedszkolu obejmuje piękno, prawdę, dobro, szacunek, miłość, przyjaźń, współdziałanie. Przedszkole uczy akceptacji każdego dziecka takim jakie jest. Nauczyciele wychowania przedszkolnego – to wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra pedagogiczna, stale podnosząca swoje kwalifikacje poprzez różne formy doskonalenia zawodowego. Wszystkie nauczycielki mają wykształcenie wyższe pedagogiczne, jedna posiada kwalifikacje specjalistyczne z zakresu oligofrenopedagogiki, dwie posiadają kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej, jedna ma kwalifikacje do uczenia języka angielskiego. Jedna osoba posiada kwalifikacje do nauki przyrody. Pracownicy administracji i obsługi - księgowa, specjalista ds. kadr i płac, konserwator, woźne oddziałowe, pomoc nauczycielki, pomoce kuchenne, dbają o sferę organizacyjną i stan bazy przedszkola.

Metody

Nauczycielki posiadają bardzo dobre umiejętności metodyczne. Stosowane metody i formy pracy zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych. Należą do nich:

  1. Metody czynne:
    • metoda samodzielnych doświadczeń,
    • metoda kierowania własną działalnością dziecka,
    • metoda zadań stawianych dziecku,
    • metoda ćwiczeń utrwalających
    • Metody oglądowe:
    • obserwacja i pokaz
    • osobisty przykład nauczyciela
    • udostępnianie dzieł plastycznych, przedstawienia teatralne, utwory literackie, koncerty muzyczne
  2. Metody słowne:
    • rozmowy
    • opowiadania
    • zagadki
    • objaśnienia i instrukcje
    • sposoby społecznego porozumiewania się
    • metody żywego słowa
  3. W codziennej pracy wykorzystywane są także dodatkowe metody i nowatorskie toki metodyczne, m.in.:
    • Elementy odimiennej metody nauki czytania według I. Majchrzak
    • Pedagogikę zabawy Klanza
    • System edukacji przez ruch D. Dziamskiej
    • Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
    • Metoda projektu
    • Twórcze metody aktywności ruchowej: Orffa, Labana, Kniessów
    • Metoda Dobrego Startu Z. Bogdanowicz
    • Edukacja matematyczna wg E. Gruszczyk Kolczyńskiej, E. Zielińskiej
    • Metody aktywizujące
    • Aktywne słuchanie muzyki według Batii Strauss
    • Kinezjologia Edukacyjna dr Paula Dennisona
    • Bajkoterapia
    • inne
Tradycje przedszkola

Przedszkole posiada imię, hymn. Katalog wydarzeń i uroczystości obejmuje:

  • Urodzinki dziecka w grupie
  • Święto Przedszkolaka
  • Pasowanie na Przedszkolaka
  • Święto pieczonego ziemniaka
  • Święto jabłka
  • Święto jeża
  • Święto Pluszowego Misia – Bal piżamowy
  • Andrzejki
  • Mikołajki
  • Spotkania przy choince – Wigilia z rodzicami
  • Balik karnawałowy
  • Święto Babci i Dziadka
  • Święto Wiosny
  • Dzień Ziemi
  • Dzień autyzmu
  • Dzień mamy i taty/ festyn
  • Dzień dziecka
  • Pożegnanie przedszkola
Planowany rozwój:
  • poszerzenie zakresu udzielanej dzieciom pomocy psychologiczno - pedagogicznej poprzez zakup materiałów i pomocy logopedycznych, materiałów do ćwiczeń z terapii ( programy do zajęć logopedycznych, szafka daltońska),
  • poszerzenie katalogu specjalistów o nauczyciela gimnastyki korekcyjnej,
  • wdrożenie edukacji dla zrównoważonego rozwoju jako rozszerzenie działań na rzecz poszanowania środowiska przyrodniczego o aspekty społeczny, kulturowy i ekonomiczny oraz rozszerzenie oddziaływania w tym zakresie na rodziców i najbliższe otoczenie społeczne,
  • w ramach nowatorstwa planowana jest innowacja - zdobycie certyfikatu Master Eko
  • udoskonalenie pracy wychowawczej i profilaktycznej poprzez poszerzenie katalogu metod wychowawczych ,wdrażanie pozytywnej dyscypliny,
  • otoczenie opieką młodych nauczycieli i uporządkowanie podstawowych umiejętności metodycznych, zapewnienie im wsparcia i rozwoju zawodowego. Jako dyrektor zapewnię nauczycielom wsparcie edukatorów zewnętrznych i placówek doskonalenia zawodowego,
  • propagowanie aktywnego trybu życia poprzez wzbogacanie metod pracy na zajęciach ruchowych i gimnastycznych, organizację zawodów sportowych na powietrzu, olimpiad sportowych,
  • organizowanie wewnątrz przedszkolnych form doskonalenia zawodowego metodami aktywnymi, zgodnie z potrzebami nauczycieli i potrzebami przedszkola,
  • dofinansowywanie doskonalenia zawodowego nauczycieli (warsztaty, seminaria, szkolenia) w ramach posiadanych środków, zgodnie z potrzebami przedszkola,
  • dofinansowanie studiów podyplomowych zgodnie z potrzebami przedszkola,
  • tworzenie warunków do wymiany doświadczeń między przedszkolami – wspólne organizowanie szkoleń, stwarza możliwości upowszechniania dobrych praktyk pedagogicznych wśród nauczycieli, tworzy warunki do dzielenia się wiedzą i doświadczeniami pomiędzy nauczycielami innych placówek,
  • prowadzenie zajęć otwartych koleżeńskich, wdrażanie doświadczeń i umiejętności nabytych w trakcie doskonalenia, dzielenie się wiedzą,
  • sprawiedliwy przydział dodatku motywacyjnego – premiowani będą nauczyciele kreatywni, uczestniczący aktywnie w doskonaleniu, mający sukcesy wychowawcze i dydaktyczne w pracy z dziećmi, promujący placówkę, 
  • inspirowanie kadry pedagogicznej do spełniania wymagań w zakresie podnoszenia, jakości pracy przedszkola poprzez pochwały, nagrody, podawanie wzorców, dyplomy uznania, podziękowania i pochwały publiczne na zebraniach z rodzicami, uroczystościach przedszkolnych, radach pedagogicznych,
  • wsparcie nauczycieli w awansie zawodowym, w realizacji planów rozwoju zawodowego, konsultacje i obserwacje wspomagające,
  • inspirowanie nauczycieli do opracowywania programów, innowacji i projektów edukacyjnych,
  • doradzanie, instruktaż po obserwacji zajęć, w czasie rozmów indywidualnych,
  • wzbogacanie literatury fachowej w biblioteczce przedszkolnej - prenumerata czasopism specjalistycznych,
  • prezentowanie osiągnięć nauczycieli i promowanie efektów pracy na stronie internetowej,
  • dbanie o życzliwą, pełną wzajemnej akceptacji atmosferę w pracy, wzajemne wspieranie się podczas realizacji przedsięwzięć (np. organizacja imprez, uroczystości, konkursów).

Współdziałanie z rodzicami i ze środowiskiem

Niezbędnym warunkiem powodzenia pracy wychowawczo – dydaktyczno - opiekuńczej jest dobra współpraca z rodzicami. W procesie wychowania i edukacji dzieci w przedszkolu muszą brać aktywny udział rodzice, bo to właśnie rodzice są dla dzieci najważniejszymi osobami i mają decydujący wpływ na ich rozwój. Rodzice są zatem ważnym partnerem dla nauczycieli ponieważ są źródłem wiedzy o dziecku i jego aktualnych przeżyciach. Przedszkole aktywnie współpracuje z rodzicami w zakresie realizacji podstawy programowej oraz rozwoju potencjału wychowanków. Rodzice współdecydują w sprawach przedszkola i wyrażają swoją opinię na temat jego pracy. Nauczyciele i specjaliści wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci i pokonywaniu trudności wychowawczych i edukacyjnych dzieci, rozwijają ich umiejętności wychowawcze. Wśród form współpracy znajdują się m.in. uroczystości: Pasowanie na przedszkolaka ,Wigilia, Dzień Babci i Dziadka, zajęcia otwarte, warsztaty, udział w akcji ,,Cała Polska czyta dzieciom”, spotkania z rodzicami pracującymi w różnych zawodach, zakończenie roku szkolnego , udział w akcjach charytatywnych, udział w konkursach. Poprzez swoich przedstawicieli w Radzie Rodziców współdecydują w sprawach przedszkola i wyrażają swoją opinię na temat jego pracy. Nauczyciele wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci oraz troszczą się o skuteczny przepływ informacji. Wsparcie, życzliwość i akceptacja rodziców ułatwiają podejmowanie konstruktywnych działań na rzecz jakości pracy przedszkola. Przedszkole włącza się w akcje charytatywne oraz odpowiada na potrzeby środowiska. Dzieci uczą się pomagania innym, postaw prospołecznych i obywatelskich. Bierzemy udział w różnych kiermaszach i zbiórkach w związku z konfliktem zbrojnym na Ukrainie. W przedszkolu mieliśmy 10 dzieci z Ukrainy ( obecnie 8), których otoczyliśmy opieką, wychowaniem i edukacją. Systematycznie przedszkole współpracuje z Miejską Biblioteką Publiczną, Komendą Powiatową Policji, Strażą Pożarną, Nadleśnictwem w Racocie, Domem Kultury, ze Szkołą Podstawową nr 3, z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. Prowadzone są konsultacje, prelekcje, porady w celu optymalizacji rozwoju dziecka i diagnozowaniu jego potrzeb i możliwości. Od roku szkolnego 2022/23 zatrudniono w przedszkolu psychologa i pedagoga specjalnego – rodzice mają możliwość porad, konsultacji na terenie placówki. W zakresie współpracy ze szkołami wyższymi organizowane są praktyki pedagogiczne dla przyszłych nauczycieli z różnych uczelni. W trosce o zdrowie naszych dzieci współpracujemy z Akademią Reissa i Akademią Dynamiczną. W ramach tej współpracy odbywają się zajęcia ruchowe w przedszkolu bądź okazjonalnie na sali gimnastycznej. Zapraszamy rodziców, dziadków, panie bibliotekarki do czytania dzieciom bajek, współpracujemy ze Szkołą Muzyczną w Kościanie. Zapraszamy do naszej placówki tancerzy ze Szkoły tańca Poezja. Przyzwyczajamy naszych wychowanków do bezpośredniego obcowania z kulturą i sztuką organizując koncerty muzyczne, teatrzyki, wyjazdy do kina, do teatru. Bierzemy udział w imprezach organizowanych przez miasto ,,Dni Kościana”, ,,Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, w Festiwalu Piosenki Przedszkolnej. Ponadto uczestniczymy w różnych programach, projektach, konkursach np. Bezpieczny Przedszkolak”, Kubusiowi Przyjaciele Natury, Akademia Kici Koci…Najważniejsze wydarzenia zamieszczamy na stronie internetowej przedszkola oraz na facebooku.

Planowany rozwój:

Uznając rodziców jako równorzędnych partnerów chciałabym wykorzystać ich zaangażowanie oraz potencjał do osiągnięcia celu, jakim jest stworzenie przedszkola twórczego, otwartego i przyjaznego zarówno dla dzieci jak i ich rodziców. Dobrze bowiem funkcjonująca placówka to taka, do której rodzice z chęcią przyprowadzą swoją pociechę.
Chciałabym podjąć wiele działań, aby jeszcze bardziej zbliżyć rodziców i lokalną społeczność do naszej placówki, m.in.:

  • dążyć do jednolitych działań wychowawczo – dydaktyczno - opiekuńczych przedszkola i środowiska rodzinnego,
  • nawiązywać dobry kontakt z rodzicami i zdobywać wzajemne zaufanie,
  • przekazywać rzetelną wiedzę na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu,
  • przekazywać pisemną informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole,
  • udzielać porad i wskazówek przez nauczycieli wychowawców i specjalistów,
  • inspirować rodziców do włączania się w życie przedszkola i grupy,
  • organizować zajęcia otwarte, w których rodzice będą pełnić rolę nie tylko obserwatorów, ale i uczestników,
  • systematycznie przeprowadzać konsultacje indywidualne, zebrania grupowe, konkursy rodzinne, spotkania integracyjne,
  • utworzyć nową stronę internetową przedszkola,
  • udzielać pomocy dzieciom z rodzin uboższych poprzez organizację akcji charytatywnych,
  • organizować dla rodziców spotkania ze specjalistami ( logopeda, pedagog, psycholog, dietetyk),
  • wprowadzić warsztaty dla chętnych rodziców i dzieci jako nowa forma spędzania czasu i integracji, np. warsztaty plastyczne, ruchowe, muzyczne, literackie,
  • organizować spotkania z ciekawymi ludźmi,
  • organizować dni otwarte dla kandydatów na przedszkolaków,
  • organizować zajęcia adaptacyjne dla dzieci nowoprzyjętych,
  • aktywny udział rodziców w uroczystościach przedszkolnych,
  • włączanie rodziców do ogólnopolskiej akcji ,,Cała Polska czyta dzieciom”
  • włączanie rodziców w akcje społeczne i charytatywne o charakterze lokalnym i krajowym podejmowane przez przedszkole: WOŚP, ,,Góra grosza” zbieranie odzieży i karmy dla zwierząt ze schroniska,
  • wspieranie rodziców w wychowywaniu dzieci poprzez publikację artykułów dla rodziców na stronie internetowej przedszkola 

Organizacja i zarządzanie

W organizacji i doskonaleniu jakości pracy przedszkola wykorzystywane są wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego, uwzględniane są kierunki polityki oświatowej państwa ustalone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, wytyczne Wielkopolskiego Kuratora Oświaty a także zgłaszane potrzeby i oczekiwania rodziców.

W przedszkolu funkcjonują zespoły: zespół ds. promocji, zespół ds. pomocy psychologiczno - pedagogicznej, zespól ds. programowych.

Przedszkole monitoruje i doskonali jakość swojej pracy.

Jako dyrektor za nadrzędne uznaję:
  • tworzenie bezpiecznych warunków dzieciom, pracownikom i klientom przedszkola;
  • przestrzeganie przepisów prawa i doskonalenie prawa wewnętrznego tak, aby było zgodne z aktami nadrzędnymi i doskonaliło sprawność organizacyjną oraz poprawiało czytelność zasad postepowania w różnych sprawach;
  • budowanie klimatu współpracy i system pracy zespołowej
  • motywowanie pracowników do rozwoju zawodowego i wspieranie ich w tym procesie.
Planowany rozwój:
  • aktualizacja wewnętrznych regulaminów i procedur,
  • opracowanie regulaminu oceny pracy nauczycieli, w tym przygotowanie wskaźników adekwatnych dla pracy nauczycieli przedszkola i karty punktowej,
  • Usprawnienie organizacji pracy przedszkola poprzez czytelne komunikaty.

Efekty procesu wspomagania i edukacji dzieci

Absolwent naszego przedszkola:
  • posiada wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej
  • uzyskuje maksymalny rozwój adekwatny do swoich możliwości i zainteresowań
  • jest samodzielne
  • otwarte, empatyczne, wrażliwe na potrzeby innych
  • troszczy się o swoje zdrowie i bezpieczeństwo
  • ma świadomość własnej tożsamości
  • ma pozytywny obraz samego siebie
  • potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce
  • jest ciekawy świata i ludzi
  • preferuje prawdę i dobro
  • posiada umiejętność autoprezentacji
  • jest komunikatywny
  • potrafi podporządkować się ogólnie przyjętym normom społecznym i etycznym
  • jest zaradne życiowo, potrafi funkcjonować w grupie
  • jest wrażliwe na krzywdę i potrzeby innych
  • wszelkie konflikty stara się rozwiązywać w sposób konstruktywny

Przedstawiona przeze mnie koncepcja to droga, którą należy kroczyć wspólnie, tak aby jak najszybciej urzeczywistnić wizję Samorządowego Przedszkola nr 4 Misia Uszatka w Kościanie. Jest to tylko moja propozycja zmian i wskazówek, które mogą poprawić obecne funkcjonowanie placówki.

×
Niezbędne pliki cookies

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie.

Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.